
Toca el piano en su propia banda de la que actualmente forma parte. Su composición favorita personal es la composición "Aquatic Ambiance" de Donkey Kong Country. También es responsable del audio del juego de Nintendo DS: Diddy Kong Racing y Viva Piñata: Pocket Paradise lanzados en los últimos años. Ha creado la banda sonora del juego de GameCube: Star Fox Adventures y la totalidad de la música para la versión de Game Boy Advance de Donkey Kong Country 3 en años más recientes. Sus trabajos más alabados fueron los realizados en la saga Donkey Kong Country.ĭe cualquier forma, Wise sigue activo en Rare. Mientras seguía en la compañía la productividad de Wise descendió y no escribió música para los nuevos videojuegos que aparecían debido a los nuevos compositores que se agregaron al personal con los años. En 1994 se anunció el proyecto de Donkey Kong Country y fueron anunciados dos nuevos nombres en el equipo de audio de Rare: Evelyn Fischer y Robin Beanland. Por muchos años, Wise fue compositor solista de videojuegos para Rare que en su mayoría fueron lanzados para el NES, destacándose Wizards and Warriors y Battletoads. Dos hermanos llegaron y quedaron muy impresionados con sus habilidades, sus nombres eran Tim y Chris Stamper, fundadores de Rare (Rareware) y le ofrecieron a David un trabajo como programador de audio en su compañía y ahí fue donde todo comenzó. Después cuando trabajaba en una tienda en 1985, David escribió y programó música en un Yamaha CX5. En su juventud aprendió a tocar el piano, la trompeta y el bajo. so don't expect contributions soon.David Wise ( Leicestershire, 13 de septiembre de 1967) es un compositor británico de música para videojuegos. but it's harder than I expected, and it doesn't help the PopHappinessStd font is installed as "FOT-PopHappinessStd EB", forcing me to replace the font in every PSD. PS: I should have started replacing fonts, like I promised. I suck at photoshop, I can't remove the white background without leaving white dots around (low tolerance) or messing the border of the logo (with high tolerance), so I leave it to you. I would recommend to thicken borders in some texts, as thick as the original font scaled, to be more faithful to the original and gain contrast. PSDs (should anyone wish to pick up the torch)īoo's eyes in the character's selection are a bit low-res, I edited the two textures with an HD art:Īnother suggestion: You could do a title screen closer to the original by using this HD image of Mario Golf Advance Tour logo, identical to Toadstool Tour except in the subtitle. Even though he feels a little weird about this case, the pay is huge Yet he may be drawn into an unexpected nightmare involving a string of bizarre murders. Hopefully it works with the EUR and JP region copies as well, but I have no idea.Īll taken at 4x Internal Resolution, with 8x MSAA and 16x Anisotropic Filtering. Kojirohs Episode: A seemingly down-on-his-luck private investigator finally gets a break, as he is hired to locate some mysterious piece of art. Textures were only tested with the US version of the game. Everything else is as faithful of a reproduction as I could manage.
#Personal nightmare mobygames free#
If you dislike that, feel free to delete the. I haven't worked on any in a while, so there are plenty of additional UI elements untouched.

So, this is mostly a pack of text and simple UI shapes, but it definitely looks much better.


So, I started replacing some textures with 4x ones handmade in Photoshop. A couple months ago I was playing some Toadstool Tour and really disliked how messy all the UI looked against how great all the models when rendered with higher internal resolutions and AA.
